التخطي إلى المحتوى

ترك الفنان تامر مجدي، علامة في قلوب وعقول الجماهير، بدوره الذي جسده في مسلسل “الاختيار” وبالأخص في استشهاده بالحلقة 28 من المسلسل، فأشاد الجمهور بأدائه عبر مواقع التواصل الاجتماعي.

فعلق الجمهور على مشهد استشهاده قائلاً: “أنا عمال أدور عليك، علشان أعرف مين العظيم ده بجد، أبدعت من أول لقطة و صدقتك و حبيتك جداً  وكنت طبيعى جداً، حتى لحظة الموت من غير ولا كلمه كنت عالمي فيها، أحسنت بجد و ربنا يكتبلك النجاح و التوفيق في اللي جاي”.

وكتب معجب آخر: “ربنا يسامحك ده أنا عيطت عياط.. بعد ماكنت ماسكه نفسي طول المسلسل وعماله أقول إجمدي عشان تعرفي تتفرجي، لحد ماجيت أنت يابن اللذينه وخليتني أنفطر في العياط..الله يرحم جميع شهدائك يا مصر”.

وقال آخر: “من أكتر الناس اللي أتأثرت بيهم لما سمعت قصته، وأنه إزاي كان بيدافع عنهم وهما جوة وإن لقوا في جثته ٣٠ طلقة، إتاثرت بجد بالعسكري ده، ولما شوفت المشهد بتاعك عجبني جداً وحسيت كمان إن المشهد بتاعك كان لازم يكون أطول من كدة، وأنت بتموتهم زي اللي إتحكى عن علي، بس فعلاً حسيت إن هو ده علي وفضلت أعيط بجد شاطر جداً ربنا يوفقك”.

كان مجدي يجسد الشهيد “علي” في مسلسل “الاختيار” ، فاستشهد في الحلقة 28 التي كانت تتضمن أحداث ملحمة البرث، استشهاد الشهيد البطل أحمد صابر المنسي، الذي كان يتضمن المسلسل قصة حياته واستشهاده في كمين مربع البرث بمدينة رفح المصرية عام 2017، أثناء التصدي لهجوم إرهابي في سيناء.

يذكر أن مسلسل “الاختيار ” بطولة أمير كرارة، أحمد العوضي، رضوى جودة، دينا فؤاد، سارة عادل، محمود حافظ، أحمد مجدي والكثير من ضيوف الشرف في كل حلقة، المسلسل من إخراج بيتر ميمي، ﺗﺄﻟﻴﻒ باهر دويدار”.

التعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *