التخطي إلى المحتوى
نشر المخرج ياسر سامي فيديو جديد من كواليس الحلقة الأخيرة من مسلسل “النهاية” عبر حسابه الشخصي على موقع التواصل الاجتماعي “فيسبوك”.

وظهر المخرج ياسر سامي يشيد بأداء المونتير المصري عمرو عاكف لجهده الذي تبين من براعة تصميمات وعمل مسلسل النهاية قائلاً: “دي الحلقة الأخيرة من مسلسل النهاية ومعايا مين الجامد قوي عمرو عاكف اللي عمل ال30 حلقة الجامدين قوي دول وفعلاً تعب وعمل مجهود ومش هحكي تاني بقا”.

وتابع قائلاً: “عمرو عاكف على طول بتكلم عليه حلو، عمرو عاكف حبيبي وأخويا وأجمد واحد والله بجد”.

واختتم قائلاً: “مبروك يا عمرو، وكل سنة وانتم طيبين”.

وبادله المونتير عمرو عاكف التعليق عبر حسابه على “فيسبوك” قائلاً: “فركش مسلسل النهاية مع أخويا والمخرج الكبير ياسر سامي بقالنا أكتر من ٨ سنين بنشتغل سوا نجحنا سوا في ٨ سنين وعمرنا ما اشتغلنا حاجة الا واخدناها تحدي اللي يشتغل مع ياسر سامي يعرف اللي بقولوا مخرج بيشتغل على كل تفصيلة في كل عنصر فالعمل وبيفرغ وقتوا ليها وبيضيف في كل حاجة”.

وتابع قائلاً: “مخرج مبدع وعنده خيال ويقدر يعمل كل أنواع الدراما مخرج يقدر يغير شكل الصورة فالعالم العربي وبثقة فاللي بقولوا بيجمعنا اننا عندنا نفس الطموح نفسنا في يوم نبقي مش أقدر من أكبر حد فالعالم وهنوصل لده لسة المشوار طويل النهاية هو مجرد بداية فخور بالشغل معاك وفخور انك أخويا الكبير ياسر سامي”.

وفي سياق آخر تدور أحداث مسلسل “النهاية” حول خيال علمي، في عام 2120 ومحاولة يوسف الشريف الذي يعمل مهندسا التصدي في مواجهة تأثير التكنولوجيا على العالم، ولكن يتغير كل شيء، حينما يقابل إنسان آلي مستنسخ منه.

وشارك في بطولة هذا المسلسل كل من يوسف الشريف، عمرو عبد الجليل، محمد لطفي، أحمد وفيق، أحمد مجدي، سهر الصايغ، أحمد صبري غباشى، ناهد السباعي، حسام داغر، وأخرون، تأليف عمرو سمير عاطف، إخراج ياسر سامي، محمد طحاوي.

التعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *